Banners Broker

Obecně lze říci, že Baners Broker (dále BB) je obchodník s reklamním prostorem. Tento prostor nakupuje a prodává a tím získává zisk. U BB můžete být buď Advertiser, čili inzerent nebo Publisher, čili zákazník, ale to co je, dle mého názoru, u této společnosti nejvíce lukrativní je kombinací těchto dvou rolí, které se nazývá Ad-Pub-Combo.

Když jsem poprvé dozvěděl o BB, zajímalo mě, kde se vůbec berou peníze? Může BB dostát svých slibů a závazků? Odpověď zní jednoznačně ano. Je to velmi dobře propracovaný systém a hlavně segment reklamy je v dnešní době velmi dobře ohodnocený. Například výdaje za reklamu společnosti Vodafone byly v roce 2010 kolem jedné miliardy korun, u společnosti T-Mobile to bylo necelých 640 milionů. A do třetice Škoda auto, u které se výdaje pohybovaly kolem 500 milionů korun. Jen tyto 3 společnosti investovali do reklamy přes 2 miliardy korun. Abych neuváděl jen výdaje, tak nám všem známý Google vydělal 200 miliard Kč za rok 2011. Z tohoto je patrné, že peníze tady opravdu jsou. Pokud bych měl srovnat BB s Googlem, rozdíl je v tom, že Google si nechává větší část peněz pro sebe a zbytek rozdělí mezi majitele stránek, na kterých je reklama umístěna. Kdyžto BB, díky tomu, že tam uživatelé vkládají své volné finanční prostředky, se s nimi dělí.

 

 

Vidíte v BB určitý potenciál, čtěte dále.